پایان اولین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام سردار آزادگان

پایگاه همدان شطرنج

استاد بزرگ شطرنج " لوان پانتسولایا " از گرجستان به مقام قهرمانی اولین دوره مسابقات بین المللی جام سردار آزاده ابوترابی دست یافت .

اولین دوره مسابقات شطرنج جام ابوترابی که از هیجدهم لغایت بیست و پنجم اسفند ، در شهرستان قزوین برگزار شد ، با قهرمانی استاد بزرگ " لوان پانتسولایا " از کشور گرجستان به پایان رسید .

در این دوره از مسابقات 143 شطرنجباز حضور داشتند که از این تعداد 90 شطرنجباز دارای درجه بین المللی بودند . در پایان یازده دور رقابت "لوان پانتسولایا" با کسب 9 امتیاز به تنهایی بر سکوی اول مسابقات تکیه زد . استاد بزرگ روسیه "اولگ کورنیف" با 8.5 امتیاز و با امتیازشکنی بهتر به مقام دوم دست یافت و استاد بزرگ احسان قائم مقامی با همین امتیاز و با احتساب امتیازشکنی کمتر به مقام سوم این دوره از مسابقات دست یافت .

"ایلیا زمردیان" برترین بازیکن زیر 10 سال و "سید خلیل موسوی" برترین بازیکن زیر 14 سال ایندوره از مسابقات شدند و "آتوسا پورکاشیان" و "مینو عسگری زاده" و "میترا حجازی پور" هم برترینهای بانوان ایندوره از مسابقات شدند .

همچنین پس از مسابقات فکری جام ابوترابی ، یکدوره مسابقات شطرنج رعدآسا (بلیتز) هم برگزار شد که با قهرمانی استاد بزرگ اصغر گلی زاده ( آذربایجان شرقی ) و نایب قهرمانی  استاد بزرگ احسان قائم مقامی ( تهران ) و  مقام سوم استاد بزرگ همایون توفیقی ( گیلان ) همراه بود .

لازم به توضیح است ، آقای امیرعرفان هاشمی به عنوان سرداور مسابقات و آقای ایرج صبا با شماره ی آغازین پنجاه و هفتم و کسب 5.5 امتیاز و اختصاص جایگاه شصت و هشتم و آقای فرزاد طهراندوست با شماره ی آغازین هفتاد و پنجم و کسب 5 امتیاز و اختصاص جایگاه هفتاد و هشتم ، سه نماینده ی شطرنج همدان در ایندوره از رقابتها بودند .

منابع : سایت های آچمز و شطرنجیان




لطفا نظرات ، پيشنهادات ، انتقادات و مطالب مورد نظر خود را با ما درميان بگذاريد .

اسلایدر